Studenten PartYcipatie

HU PromAfgelopen week kreeg ik het signaal dat wordt ervaren dat ik “wat op afstand sta” van de teams binnen studentzaken. Ik neem dat signaal heel serieus en heb dit besproken met Mark en Gitta. Afgesproken is dat ik  snel weer eens de teams ga bezoeken. Voor de vakantie was ik al bij de teamoverleggen van de studentenpsychologen en het centrum studiekeuze. Binnenkort schuif ik graag weer aan bij International Office, Bureau Inschrijving, Secretariaat en de Studenten Servicedesk. Ik laat me graag door de teams bijpraten over wat er zoal leeft, wat er loopt en wat er goed (en minder goed) gaat. Daarbij zal ik van mijn kant ook de voortgang op de strategische lijnen schetsen. Verder ga ik organiseren dat we als dienst snel weer eens bij elkaar komen om de belangrijkste ontwikkelingen die spelen binnen de HU, met elkaar te bespreken en te vertalen naar wat de ontwikkelingen voor ons als dienst, voor onze teams en onze mensen betekenen. Tot die tijd staat mijn deur altijd open, dus aarzel niet om een keertje binnen te lopen. Digitaal reageren op dit blog mag natuurlijk ook🙂

Tot slot wil ik jullie drie ontwikkelingen die vanuit studentzaken op dit moment spelen, niet onthouden. Dit zijn:

  1. Nationale studentenenquete 2013. Onze studenten ontvangen deze week een uitnodiging om de vragenlijst in te gaan vullen. De periode waarin dat kan, loopt ca. 10 weken. Nikolien en Tanja werken er, samen met Paul van der Aa, Warsha en de faculteiten, hard aan om een goede respons te realiseren en ervoor te zorgen dat de NSE op een goede manier wordt besproken tussen de studenten en hun opleidingsteams. Voornaamste doelstelling is dat de NSE wordt gebruikt in de dialoog tussen student en opleiding en leidt tot concrete verbeteracties en communicatie hierover.
  2. Emi is afgelopen weken hard aan het werk om een impuls te geven aan de studentenparticipatie. Vooral het intensiveren van de samenwerking tussen de opleidingscommissies en de studieverenigingen staat daarbij centraal. De studenten krijgen de komende jaren namelijk veel voor hun kiezen (kwaliteit onderwijs, sociaal leenstelsel, verhuizingen). Daarom is het belangrijk dat we als HU laten zien hoe zeer wij hun inzet waarderen en hen stimuleren om op alle belangrijke ontwikkelingen heel alert en actief te zijn en te blijven. Emi organiseert daarom, samen met de CMR en studenten, een gala voor alle medezeggenschappers en besturen van studieverenigingen. Studenten Partycipatie dus. Het gala vindt plaats op 6 februari.
  3. De gezamenlijke front offices krijgen, op papier en in de praktijk, steeds meer vorm. Er is een visie ontwikkeld en een herontwerp op hoofdlijnen. Hierin wordt beschreven hoe de front offices op HU Plaza en de onderwijsgebouwen er uit moeten komen te zien in  2016. Deze week worden de visie en herontwerp besproken met de bedrijfsvoerders uit de faculteiten en de stafdienstdirecteuren. Verder is Maurits met de teamleiders van de facultaire Studentdesks en de Studenten Service Desk quick wins aan het inventariseren. De bedoeling is dat zij met het realiseren van deze quick wins nu al anticiperen op de toekomstige situatie. Van de week heb ik een overleg met de teamleiders, Jos, Maurits en Mark bijgewoond en ik was erg blij met de optimistische, actiegerichte en op-samenwerking-gerichte toon van het overleg.

Fijne week gewenst. Maak ‘m mooi

 

    • Emi
    • 14 januari 2013

    Wat zijn we toch een pro actieve stafdienst! HU Prom wordt hopelijk fantastisch met een mooie locatie, doordacht programma en ruim 400 aanwezigen! Voor eventuele vragen kan men terecht op prom@hu.nl

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

