Keek op de week #2

sinterklaas 2012De week van 26 november had voor mij een aantal hoogtepunten. De komst van Sint was letterlijk een hoogtepunt. Ik moest echt een meter omhoog kijken! Ben ik nou zo klein of is die Sint gewoon reusachtig?! Al die blije gezichtjes rond te zien lopen op Oudenoord! Fantastisch. Leven in de brouwerij. Erg leuk dat de Sint er was met z’n pieterbazen.

Ook een hoogtepunt was mijn gesprek met het bestuur over mijn managementcontract. Wow! Ik kan niet anders zeggen. Ik vond het echt een enorm inspirerend gesprek! Ze stelden scherpe vragen en gaven goeie feedback. Belangrijkste punt: nog meer het belang van de student vertegenwoordigen, in alles wat we doen! Een boodschap die de dienst Studentzaken en mij op het lijf geschreven is.

Ook belangrijk waren de verkiezingen van de medezeggenschap deze week. Er is volop campagne gevoerd door studenten. Complimenten voor al die studenten die hun benen uit het lijf hebben gelopen, de blaren op hun tong hebben gepraat en hun vingers stijf hebben geflyerd! Ook complimenten voor het werk van Emi (projectleider verkiezingen) en de kiescommissie die de boel in banen hebben geleid. De opkomst was afgelopen vrijdag zo’n 5%. Iets hoger dan bij de vorige verkiezingen, maar toch … blijkbaar heeft 95% van onze studenten nog niet zo’n oog voor medezeggenschap. Na de verkiezingen moeten we ons hier op bezinnen: hoe komt het dat de medezeggenschappers maar een relatief klein deel van de doelgroep bereikt? Wat zijn daarvan de oorzaken en hoe lossen we die op?

Zo, nu een eerst een lekker bakkie koffie.

Fijne week gewenst! Maak ‘m mooi.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

