Keek op de week

Vorige week was een week waarop de HU trots kan zijn. Eén van de belangrijkste dingen was wel dat de HU een positief advies kreeg van de auditcommissie over de instellingstoets. In 22 sessies werd gesproken met studenten, docenten, teamleiders, leden van examencommissies en opleidingscommissies, lectoren, decanen, leden van de medezeggenschap, vertegenwoordigers van het werkveld, instituutsdirecteuren, faculteitsdirecteuren, directeuren diensten, het college van bestuur en leden van de Raad van Toezicht. De commissie rondt haar adviesrapportage aan de NVAO nog voor de kerst af. Hoogstwaarschijnlijk dus dat me in alle opzichten met vuurwerk het nieuwe jaar in kunnen! Mede dankzij Ouke Pijl en Marianne Polderdijk die de procedure vanuit de HU op weergaloze wijze hebben ondersteund. Dank daarvoor!

Ook dank en gelukwensen voor Jan Bogerd. Hij werd door onze Raad van Toezicht herbenoemd. Ik  ben erg blij dat hij nog eens voor vier jaar heeft bijgetekend, omdat ik echt het gevoel heb dat hij met zijn bestuurlijke rust en scherpte ons – samen met de andere bestuurders – weer vele stappen vooruit kan brengen in het realiseren van onze ambities. Gelukwensen dus voor hem en voor de HU.

Een andere event die ik met name wil noemen, is het huisvestingsdebat. Ik was er helaas zelf niet bij, maar ik hoorde hier en daar ook enige kritische geluiden (wat is nou je vraag, wat is nou je vraag). Toch vind ik het heel positief dat een thema dat zo leeft als de verhuizing, zo ‘in the open’  is gekomen en we er met elkaar over praten. Met Mark Fokkema besprak ik al even dat een verhuizing in de zomer van 2016 voor het bureau inschrijving mogelijk tot problemen gaat leiden, omdat in die periode natuurlijk ook de inschrijvingen volop lopen. Gelukkig hebben we nog tijd om een goed alternatief te zoeken; ik bespreek het deze week meteen met Diane de Kruijf van SBV.

Tot slot, een personal highlight, was het gesprek dat Maurits en ik hadden met twee studenten, Justin van Riel en Marco Roelofs. We spraken heel open over de gezamenlijke frontoffice. Echt goede ideeën hadden ze. Zij vonden het vooral van belang dat de servicebalies straks heel dicht op de student georganiseerd zijn en dat de balies worden bemenst door zeer betrokken gastvrouwen en gastheren die ook echt affiniteit hebben met het beroepenveld van het instituut waarvoor zij werken. Ze moeten medewerkers en studenten bij naam kennen en regie nemen over de informatievoorziening richting studenten. Ook gaven zij aan dat het cruciaal is dat we de komende jaren een cultuuromslag realiseren waarin elke medewerker van de HU zich ontpopt als een gastheer of gastvrouw. Echt een gouden tip die ons voor een mooie uitdaging plaatst. Mocht je trouwens zelf ideeen hebben voor de gezamenlijke frontoffice anno 2016, dan hoor ik die graag.
Fijne week gewenst! Maak m mooi.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

