Jaaropening HU 2012: de docent in de hoofdrol

AfbeeldingAfgelopen donderdag was voor mij een heel bijzondere dag. Het was mijn eerste jaaropening bij mijn nieuwe werkgever: hogeschool utrecht. De opening maakte indruk op me. HU liet een dag lang zien dat we ambities hebben maar durfde ook  eerlijk te zijn dat we nog een weg te gaan hebben. In een tijdperk van facebook, twitter, prezi en flippingtheclassroom deelde HU ‘old school’ pennen, boeken en krantjes uit en had de dag ervoor Office 365 de ‘stresstest’ net niet helemaal doorstaan. Hoe fantastisch is het dan als er HU-genoten als @Roos205 (HU-student en lid CMR) en  Saskia (Projectleider ‘Kwaliteit vanaf dag 1’ bij de HU) zijn die de ruim 400 bezoekers op een weergaloze manier inspireren en tot reflectie aanzetten! Dan denk ik zelfs heel even: hoezo nog een lange weg te gaan? we zijn er al!

De komende weken staan voor mij in het teken van strategie. Met studenten, Geri, Mark en Gitta en straks met de teamleiders, teams en onze nieuwe coördinator bestuurlijke participatie studenten, delen we inzichten en persoonlijke ambities m.b.t. de vragen WAT willen we bereiken als stafdienst studentzaken en HOE willen we dat realiseren? Eén ding staat daarbij voor mij als een paal boven water: we gaan nog veel intensiever samen werken met studenten!

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

